zaterdag 20 januari 2024

Een piepklein berichtje - en een piepkleine digi-workshop

 Hallo allemaal,

De rechthoekige scalop mal van Marianne Design staat vandaag op hun blog in de spotlight. Wil je meer inspiratie zien van deze mal kom dan zeker even *hier* kijken, want bijna alle DT-leden hebben wel voor mooie inspiratie gezorgd. Ik heb onderstaand kaartje, die naar Eri verstuurd en gelukkig inmiddels ook ontvangen is, gemaakt. Een easelkaartje maar dan even net iets anders dan anders door de pilaar. Heel eenvoudig te maken. Ik heb het hieronder kort proberen uit te leggen, kom je er alsnog niet uit, stel je vragen gerust. Het kaartje heb ik opgepimpt met enveloppen, muis en bloementoef van Marianne Design.


Marianne Design
Collectables Eline's envelope (COL1337)
Collectables Eline's Mice (COL1437)
Collectables Flowers by Marleen (COL1504)
Craftables Envelope set by Marleen (CR1518)
Craftables Text labels (CR1605)
Creatables Sweet heart sprig (LR0843)
Creatables Open heart sprig (LR0844)
Paper set Fleurige groetjes by Marleen (PK9177)`
Clearstamps Dieren groetjes (CS1156)

*****

Hoe maak je deze easelkaart met pilaar?
- Neem een stuk cardstock van 10,5 cm x 30 cm
- Ril op de lange zijde op 7, 14, 22, 24, 26 en 28 cm
- Vouw alles naar binnen
- Bekijk onderstaande foto goed en lees goed waar je moet lijmen/tapen

- Versier de kaart naar wens: de basisrechthoek waar de muis opgeplakt zit is 10,5 x 14 cm

Veel plezier met deze ieniemienie-digi-workshop (en nog een opmerking: ik heb vaker maten en ideeën uitgewerkt voor jullie voor niks. Ik vind het super leuk om te zien als jullie er iets leuks mee maken en dat online delen, maar de maten en patronen (vooral die van de chocololly) worden soms zelfs TE KOOP aangeboden! Ik vind het een beetje flauw als ik (of een ander) iets gratis deel en er dan zo aan (denkwerk van een ander) verdient moet worden. Wil je het patroon voor een workshop of iets anders gebruiken, mail dan eventjes, natuurlijk is het in overleg een ander verhaal of als je er een eigen draai aangeeft met eigen maten etc..

Een creatief weekend en tot blogs!

Creatieve groetjes,
Lisanne

17 opmerkingen:

  1. Wat een gave kaart Lisanne,dankjewel voor de uitleg ik zet hem op mijn todo-lijst! Een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende kaart en ieniemienie heeft het naar haar zin in de envelop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor dit pareltje! 😊👍😘 lief dat je het patroon en uitleg erbij doet.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel gaaf model waar je een heel leuke kaart van hebt gemaakt. Dankjewel voor het delen van deze duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een schattige kaart met deze mooie materialen gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de leuke mal en de schattige muis erop leuke details heb je gebruikt en een leuk workshopje
    en ik heb ook even op het md blog gekeken en weer veel leuke ideetjes opgedaan
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke kaart Lisanne
    Mooi model en zo leuk met het muisje
    Bedankt voor de werkwijzer, ik vind em leuk
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaart Lisanne. Geweldig dat je er een patroon bij doet. Ga hem zeker eens maken. Jammer dat er vaak misbruik wordt gemaakt van andermans ideeën.
    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super gaaf modelletje is dit en je hebt er een pracht van een kaart mee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee weer Lisanne. Hartelijk bedankt voor de uitleg . Ik ga hem zeker maken hoor, en ik zet er altijd bij van wie ik het patroon heb . Dat doosje van de choco lolly's heb ik voor mijn achterkleinkinderen gemaakt. Ze waren er erg blij mee.Trouwens dat heb ik gemeld in mijn blogberichtje van 7 april 2023.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een superleuke kaart en dank je wel voor de uitleg. Ga het zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig, zo lief! Dank je wel voor de workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zeg, dat zou wel heel erg flauw zijn! En zeker niet netjes!
    Je kaart is superleuk. En net weer even iets anders dan de gewone easel. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een super leuke kaart en dankjewel voor de maten en uitleg!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat super die easel met die pilaar!! En zo mooi met al die details.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Lisanne,
    Wat een ontzettend leuke kaart heb je gemaakt. Met die envelop is leuk zeg.
    Bedankt voor de uitleg, dat is best handig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooww..wat mooi gedaan Lisanne , dank voor delen ervan Top
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen